Mozaikleri ve Yöresel Tatları ile Gaziantep Gaziantep - İzmir İzmir Çıkışlı Kültürel ve Yöresel Tatlar

Mozaikleri ve Yöresel Tatları ile Gaziantep

1.Day

İZMİR – GAZİANTEP

Cuma akşamı saat 19.00 da Adnan Menderes Havalimanı Sunexpress havayolları kontuarı önünde buluşuyoruz.  Saat 21.10 da hareket edecek Gaziantep uçağı ile Antep’e hareket ediyoruz. Antep havalimanında bizi bekleyen aracımızla buluşup otelimize varmadan önce meşhur Beyran çorbası içmeye gidiyoruz. Otelimize yerleştikten sonra bir sonraki günün programı için istirahate çekiliyoruz.

2.Day

GAZİANTEP

Sabah rehberimizin belirlediği saatte otel lobisinde buluşup Gaziantep'deki ilk gastronomi durağımız olan meşhur Katmerci Zekeriya Usta’da güne Gaziantep'in ünlü katmerlerinden tatmak üzere yola çıkıyoruz. Katmerli kahvaltı sonrası rehberimiz eşliğinde Türk Kahvemizi içmek üzere tarihi Tahmis Kahvecisi'ne geçiyoruz. Kahve sonrası yörenin zengin elsanatlarının serglendiği dükkanları ile ünlü tarihi Bakırcılar ve Baharatçılar Çarşısı’nda yörenin külürüne dokunmak üzere öğlen yemeğine kadar sürecek olan bir keşfe çıkıyoruz. Bu tarihi çarşılardaki gezintimizin ardından öğle yemeğimizi almak üzere Antep'in damaklarda iz bırakan kebapçısı Kebapçı Halil Usta’ya geçiyoruz. Öğle yemeğinden sonra mozaikleri ile ünlü, düyanın en büyük mozaik eserleri envanterine sahip müzerlerinden bir tanesi olan Zeugma Müzesi'ne ziyaretimizi gerçekleştiriyoruz. Müze ziyaretimizden sonra programımızın uygunluk durumuna göre gurubumuza serbest zaman verilecek daha sonra otelimize dönüp istirahata çekiliyoruz.

3.Day

GAZİANTEP – HALFETİ -GÖBEKLİTEPE- İZMİR

Gezimizin Üçüncü gününde otelimizde aldığımız kahvaltının ardından çıkış yapıyoruz. Aracımızla Halfeti ye doğru hareket ediyoruz yol üzerinde Birecik te Fırat nehri kenarındaki meşhur kelaynak kuşları üretim tesisinde bir mola verip bölgeye has kelaynak kuşlarını gözlemleme şansı buluşuyoruz. Buradan Halfeti geçiyoruz burada sizler için daha önceden ayarlanan teknelerle efsanevi Fırat nehri üzerinde Halfeti Tekne turu yapıp öğle yemeğimizi Fırat nehri üzerindeki restoranımızda alıyoruz. Halfeti Programımızın ardından aracımızla Şanlıurfa’ya doğru hareket ediyoruz ve Sıradaki durağımız Keşfedildiği günden beri hem anıtsallığı, hem ince işçiliği, hem de yapıldığı dönem itibariyle herkesi kemdine hayran bırakan Göbekli Tepe, dünyanın en eski kutsal alanı ve tapınağı olan Göbeklitepe, Mısır piramitlerinden ve Aztek tapinaklarindan daha eski olan 12.000 Yıllık Dünyanın en önemli kazı alanını ziyaret edip tarihe tanıklık ediyoruz. Göbeklitepe’den ayrılıyoruz ve Şanliurfa’ya geçip mistik ve efsanevi Balıklı Göl’ü ziyaret ediyoruz daha sonra kısa bir alışveriş molasıyla meşhur Urfa baharatlarımızı alıp Gaziantep’e doğru yola çıkmak üzere aracımıza geçiyoruz. 23.20 daki uçuşumuz için Gaziantep havaalanına hareket ediyoruz.